Solid borteseier 6-2 over Teisen

Postet av Fagerborg Ballklub den 25. Sep 2013

Bunnlaget Teisen ble slått med siffrene 6-2 i en kamp der vi skaper mange sjanser, men som igjen var tettspilt mot et motivert hjemmelag. Vi gikk tidlig opp i 1-0 med Andrés etter 8 min. Vi trøkket så på før 2-0 kom etter 28 min med Lars K. Vi er nærmest 3-0 før Teisen får redusert til 2-1 etter 39 min på sin første sjanse. De neste 5 min er kaotiske før Kise igjen setter 3-1 sekunder før pause. 2. omgang er ikke så energisk og Teisen har mer ball. 4-1 kommer etter 70 min (Andrés). 5-1 etter 80 på straffe (Vegar E) og 6-1 etter 85. Teisen reduserer så til 6-2 rett fra avspark da våre helter fortsatt feirer sin fortreffelighet og på overtid får Teisen straffe som Jakob redder.

Fagerborgs lag: Jakob- Mads, Bendik, Ole Marius, Erik- Mats, Kim, Andrés- Vegar E, Lars K, Terje. Innbyttere: Petter og Tor.

Luksusproblemene som ble antydet fra sist kamp ble en del begrenset da vår lange skadeliste ble enda lengre etter sist kamp. Eirik, Vedran og Vegard H (jobb) var ute fra sist kamp, men Petter og Jakob var tilbake. Forsvarsfireren ble ommøblert og omstokket, og vi valgte å trekke Andrés ned på midten både for å spare beinet til Petter og for å gi Terje matchtrening inn mot de siste viktige kampene. Ole Marius fikk sin første kamp fra start i år, men har spilt mange år på høyere nivå tidligere og taklet dette lett.

De første 5 min trillet Teisen en del ball, men gradvis kom vi nærmere sjanser og etter 8 min hæler Vegar ballen i bakrom der Andrés var på vei og 1-0 ble trillet inn. De neste 20 minuttene trøkker vi ordentlig på, får mange gode brudd og er nærme 2-0 med cornere og en i stanga fra Vegar. 2-0 kom først etter 28 min med Lars K. Vi er så nærme 3-0 før Teisen får redusert til 2-1 etter 39 min på sin første sjanse. Forspillet er irriterende. En Teisen spiller handser på egen banehalvdel, dommeren reagerer ikke og i stedet for å ta de neste jobbene stopper våre helter opp og skriker på dommeren. Det bruker sjelden å bære frukter, og den lange ballen går igjennom vårt forsvar som vel var like opptatt med å kjefte på de sløve medspillerne, som på å reparere. En enslig Teisenspiller glipper igjennom og de scorer da på sin første mulighet innenfor vår 16 meter. De neste 5 min er kaotiske da hjemmelaget tydeligvis fikk i seg noe hjemmelaget pga av målet og de suserer med dødsforakt inn i alt av dueller. Nervene roes likevel før pause da Kise snapper ballen på egen banehalvdel og løper fra alt og setter 3-1 sekunder før pause.

2. omgang er ikke så energisk og Teisen har mer ball. Vi bruker lang tid på å skape sjanser og nærmest mål er hjemmelaget som virkelig prøvde de første 20 min av 2. omgang. Likevel vi er giftigere på kontringer og 4-1 kommer etter 70 min (Andrés). Vi produserer så mange store sjanser de neste 10 min før 5-1 kom etter 80 på straffe (Vegar E) og 6-1 etter 85 min, igjen med Kise. Teisen reduserer så til 6-2 rett fra avspark (15 sekunder etter vårt mål) da våre helter fortsatt feiret sin fortreffelighet og vi viser igjen at vi har mye å gå på det mentale plan med konsentrasjon og å fullføre en jobb med nøyaktighet. I gamle dager måtte vi lære gangetabellen og derigjennom konsentrasjon og automatikk i mentale prosesser. I dag finnes vel slikt på youtub og iphone?? På overtid slurver vi igjen og en enslig svale ( i den grad tyvtriks spillerne til Teisen kan kalles det) får løpt igjennom og Jakob må lage straffe som han så redder.

Vi leverer en til tider god kamp. Kjøret i 1. omgang gjør at Teisen blir alvorlig slitne i 2.omgang og da lager vi de 3 siste målene. 6 mål i en kamp er det meste vi har scoret i år, men vi er fortsatt ganske inneffektive innimellom. På slutten vil alle score og da slipper vi ikke ballen til bedre plasserte medspillere. Likevel, vi er i drivet, takler godt å sette inn nye folk og rotteracet fortsetter. Etter 3 tap på de 5 første kampene i årets sesong har vi vært flinke å fokusere på neste kamp og ikke bruke tid på tabellen. Det må fortsatt gjelde. 3 seire igjen havner vi som nr 1. Med 2seire og 1 tap blir vi kanskje nr 4. Så enkelt er det.