Fagerborg 2 pådro seg sitt 2. tap i årets sesong

Postet av Fagerborg Ballklub den 26. Sep 2013

Med en drøss av skader på førstelaget ble det ett eneste langt mareritt å skaffe 11 mann med Fagerborgpass til en (for oss) betydningsløs fotballkamp på Nesodden en onsdag kveld. Vi klarte det til slutt (1 time før avreise). Sterkt svekket roter vi det til de første 15 min med 2 tabbemål bakover og et vanskelig utgangspunkt. I 2. omgang legger vi om til 3-4-3 og kjører over hjemmelaget. Redusering 20 min før slutt, og vi skaper store sjanser på slutten også. Blant annet var ballen 30 cm over linja på en cornersitusjon før målmannen hentet den ut. Til Fjellstrands store fortvilelse røkk opprykket deres der. En halvskadet Frode Marki kom seg også alene med keeper et par ganger, men med 10 kg mer enn i velmaktsdagene endte de kjappe vendingene på rumpa. De som tok turen ut til Tangen gjorde et ærlig forsøk i 2. omgang, spilte ikke dårlig fotball og var flere ganger cm fra å hjelpe Fjellstrand opp en divisjon. Slik ble det ikke- desverre. Vi gratulerer da Nesodden 3 også med opprykk.

Viktig at gruppa holder seg i gang. Etter høstferien blir det KM for 6. div før 5. div til neste år. Da blir det mer interesante kamper.