Seier nr 10 på Frogner stadion med 3-1 over Vollen

Postet av Fagerborg Ballklub den 2. Okt 2013

Vi vinner fotjent 3-1 over Vollen tirsdag kveld etter en brukbar 1. omgang og en forferdelig, elendig 2. omgang der rullegardinen igjen går ned da vi skal styre og kontrollere kampen. Lars K ordner 1-0 etter 24 min. Selvmål etter 30 min, og 3-0 kom midtveis i 2. omgang- igjen med Lars. Fint med 3 poeng, som jo var det viktigste, men spillemessig var dette mange steg tilbake. Vollen reduserte 7 min før slutt uten at vi dermed var truet.

Fagerborgs lag: Jakob- Mads, Bendik, Vegard H, Erik-Mats, Petter, Kim- Andrés, Lars K, Vegar E. Innbyttere: Terje, Tor, Martin, Ole M.

Vi gjennomfører en middels bra 1. omgang der de første 20 min er jevnspilte, men vi likevel setter Vollen forsvaret på flest tester med løp i bakrom. Midtveis og ut tok vi godt over med større fart og kollektivt trøkk en bortelaget. 1-0 kom etter en innlegg fra Andrés på kant, Mats hoppet over ball i feltet og Lars mottok og satte den kontrollert i mål fra straffefeltet. Vi fortsatte¨å trøkke på og bare 5 min etter stod det 2-0 på en cornersituasjon som først blir avklart men der Bendik gjennvinner og slår hardt inn foran mål og en Vollen spiller er presset og setter ballen i mål. Vollen hadde et par kontringer der Boni kom nesten fri og var småfarlige innimellom, men vi var vel likevel nærmest 3-0 på hurtig spill i lengderetning og skuddforsøk like utenfor. Vi spiller middels bra, uten den helt store spruten (som har vært bra de siste kampene), men er klart bedre enn Vollen i 1. omgang.

2. omgang er forferdelig. De første 10 min er jevnspilte, så får Vollen utvist en mann. Direkte rødt på Boni for et halseløst spark bakfra i en duell med Vegard. Fotavtrykket var gravert inn i brystet. Resten av omgang er elendig. Vi gir fra oss initiativet, Lar bunnlaget, med 10 mann, styre kampen og vi blir løpende i mellom. Defensivt beholder vi strukturen i det bakerste leddet, men ellers er det full forvirring og virring. Lars K ordner 3-0 da han blokkerer et utspark fra keeper, før vi bytter han ut fordi han er i faresonen for karantene med flere gule kort.

Bakteppet for oss på sidelinja var at 6 mann dukket opp (2 mann for seint) på treninga 2 dager før denne viktige kampen. Vi er ikke nærheten av å se "matchfitte" ut og orker nesten ingenting etter 60 min. Skal man spille 90 min fotball med intensitet må man trene regelmessig fotball. Skal man spille fotball og være klar for å løse fotballsituasjoner (treffe på pasninger, ta de riktige valgene, vende spillet, løse opp situasjoner, ha et kontrollert første touch) med 170 i puls må det trenes på dette. Det hjelper å løpe rundt sognsvann 2 ganger eller kjøre drag i bakgården, men vi blir ikke samspilte av det. Vi vinner, men det kunne vært veldig mye bedre og en del ting irriterer for en familiefar som sløyfet den lovede familieturen til Danmark og Legoland i høstferien fordi vi tabellmessig ligger der vi ligger.