Seier 4-1 i treningskamp mot Frigg 22. nov

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Nov 2013

Frigg er i gang med forberedelsene inn mot neste sesong og inviterte oss fredag kveld til treningskamp på Tørteberg. Det ble en udelt positiv opplevelse for Fagerborg med en meget solid 4-1 seier mot Friggs beste menn. Vi scorte 4 mål den første halvtimen og kjørte lærebok kontringer mot et ambisiøst spillende Frigg lag med mange av sine beste 2. div spillere på plass. 10-2 i målsjanser der 4 av sjansene som ikke gikk inn endte i stengene, vitner om at resultatet var fortjent.

Fagerborg: Jakob- Vedran, Erik, Ole Marius, Ole Martin- Krister, Eirik B, Petter, Kim, Andres- Lars. Tor (spilte 65 min, Marecus 45 min).

Ikke alt for mange som kunne stille denne fredagskvelden, men de som kom gjorde manns jobb. Et meget sterkt Frigg lag spilte hurtig og ambisiøs fotball mot Fagborg som lå tett. Kontringsmulighetene kom kjapt og mot Friggspillere som ikke tok de defensive løpene og gjenvinning seriøst nok- skar vi igjennom og 1-0 allerede etter 5 min. med Lars. Etter 25 min stod det 3-0 og da hadde vi hatt 2-3 andre store sjanser som ikke gikk inn. Etter 35 min kom 4-0- og Fagerborg var klart nærmere 5 og 6 før Frigg sitt trøstemål 3 min før pause. 2 mål av Lars og 2 av Krister. En omgang med eksemplarisk defensivt spill, kjappe og nøyaktige kontringer og total overlegenhet i sjanseskapinga. Friggs unge målmann kunne ikke lastes for baklengsene- tvert i mot.

I 2.omgang ble noen av Friggs større profiler byttet med unggutter. Fortsatt var det Fagerborg som skapte sjanser og Frigg som dyttet mest ball. Vi var dog også flinke til å holde på kula i store perioder- selv om ikke det gav oss veldig stor fremdrift og sjanseskaping. Igjen er vi tette bakover, men ikke fullt så effektive fremover selv om sjansestatistikken også denne omgangen bikket i vår favor.

2 nye gutter fikk prøvd seg og viste seg frem med både ballegenskaper, mål og trøkk. Vi viste en god balanse mellom å kjøre fremover med fulle mugger når mulighetene bøy seg, og holdt ballen i laget når spillet innbød til det. En ikke helt topptrent gruppe ble sliten på slutten- uten at noen bør være bekymret for det.