Seier 4-3 mot Sarpsborg FK lørdag ettermiddag

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Feb 2014

En litt tynn tropp dro til Sarpsborg og spilte mot 4. div laget fra Østfold. Sarpsborg kom på 4. plass i østfoldavdelingen i 2013 og lå lenge i toppen og kivet om en opprykksplass. I likhet med i fjor ble det seier etter tidvis oppløftende spill, men fortsatt litt lette baklengs.

Fageborgs lag: Egil- Vedran, Andreas, Ole M, Wold-Eirik B, Eirik G, Andres-Marius, Petter, Terje. 2. omgang: Christer, Patrick.

Sarpsborg startet best, presset oss uten å komme til noen sjanse. 1-0 Fagerborg kommer etter høyt press, Marius snapper og setter sikkert fra 16 meter. Vi fortsetter å stå høyt, igjen snapper Marius og legger inn fra kant og Petter setter den enkelt fra kloss hold og 2-0. Vi spiller nå godt og har mange store sjanser hele veien, Petter brenner en retur fra skudd fra Terje. Forsvarfireren er solid, men fortsatt en del episoder hvor vi må være mer kyniske og få ballen unna.

2. omgang starter dårlig med ukonsentrasjon og redusering med en gang. Lang ball i bakrom der vi blir løpt i fra og ballen blir satt enkelt i mål. Ut i omgangen, Ole M vinner en duel, slår i bakrom , der Petter i firsprang parkerer firern og setter den kontrollert bak keeper og 3-1. En stund senere scorer Sarspborg på et frispark. Før vi igjen er 2 opp da da Christer setter 4-2 etter en opprulling med mange fine kombinasjoner. I siste minutt glipper det mentalt igjen med ball mist på midten, ball i bakom og sluttresultat 4-3. Alt i alt mye bra med en redusert tropp, selv om vi ikke klarer å være helt skjerpet hele veien.