Seier 3-0 mot Abildsø lørdag ettermiddag

Postet av Fagerborg Ballklub den 22. Feb 2014

Fagerborg Gruppe 2 vinner til slutt 3-0 mot Abildsø lørdag ettermiddag. Vi bruker lang tid på å få det første målet og brenner svært mange sjanser før målene kommer på slutten av kampen. Vi fremstår ikke som spesielt samspilte, varierer mye i prestasjonene men er likevel best, har en del gode kombinasjoner og vinner fortjent.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Andreas M, Vegard H, Vedran- Andres, Kristoffer, Andreas S, Preben- Lars K, Petter. Inbyttere: Martin, Tom Ø, Severin.

En ny tropp og litt eksperimentering med formasjon og plasser. Vi setter Abildsø under trykk umiddelbart og produserer en rekke gode muligheter de første 5 min. En luggete og small bane sammen med litt for vanskelige valg gir oss ikke uttelling selv om det absolutt burde ha kommet et par mål de første 10 min. Vi kjører på og passer på å holde tempoet oppe, noe alle nok ikke er trent for å holde ennå. Vi produserer jevnt og trutt sjanser, men mangler også en del kvaliteter i gjennvinningsarbeidet med å komme på riktig side tidlig og jage i flokk. En bedre motstander hadde nok gitt oss større defensive problemer. 0-0 til pause. Positivt med alle sjansene, men en del sprikende staur strukturmessig.

2.omgang fortsetter med det samme. Abildsø får gradvis mer og mer problemer med å henge på og rommene ble større. Etter 20 min sitter 1-0. Fine kombinasjoner sentralt før Petter sender av sted en suser fra 20 meter i nota. 10 min senere får Lars K kranglet til seg et straffespark som Petter setter inn. De siste 10 min jager vi 3-0 som ville sikre oss semifinale. Vi hadde knekt Abildsø nå, men klarer ikke helt å holde hodet kaldt og få satt det 3. målet til tross for gigantiske sjanser. Det kommer likevel i siste minutt med et gjennomspill i bakrom der Petter får sitt 3. mål for dagen.

Vi har da brukt over 25 mann på de 3 innledene kampene og viser at vi har en bred stall. Vi får ikke alt til å flyte ennå, men tar mye på god fysikk og står hele kampen bedre enn motstanderen igjen. I semifinalen venter MS, men før det har vi en del andre treningskamper. Her blir det stor konkurranse om å være i 11eren inn mot første NM-kvallik-kamp om 6 uker.