Ny solid 3-0 seier, denne gangen mot Manglerud star i vintercupen

Postet av Fagerborg Ballklub den 8. Mar 2014

Fagerborg vinner til slutt 3-0 i semifinalen i vintercupen mot arrangørlaget Manglerud Star. Vi leverer lenge en solid kamp selv om banespillet langt i fra kan sies å ha vært en festforestilling fra noen av lagene. Petter setter nok en gang et langskudd i vinkelen tidlig i 2. omgang. 2-0 blir kranglet inn av Wold 15 min senere. 3-0 (Wold) kom rett før slutt på en kontring mot et tydelig slitent Manglerud lag.

Fagerborgs lag: Egil- Lars J, Andreas M, Sigve, Vedran- Andres, Eirik B, Eirik G, Kristoffer, Wold. 2. omgang: Kim G, Christer og Martin.

En trå start på kampen. Vi ligger som vi skal, men MS får den største store sjansen allerede etter 2 min. Feilbedømming i 2 hodedueller på rad gav dem den, men heading fra god posisjon endte rett på Egil. Resten av omgangen blir en liten oppvisning i masse dueller, litt dårlig tempo og mye småspill. Defensivt ligger vi bra og slipper vel i liten grad hjemmelaget til sjanser. Vi kommer til en del nesten gode muligheter og får til noen avslutninger fra gode posisjoner, men litt mye løskrutt i frasparket gjorde det takknemlig for Grim i MS buret. Savnet en del tempo i spillet vårt i 1. omgang og vi burde ha vært mer direkte i en del situasjoner for å ha fått utfordrett bakrommet i større grad.

I 2. omgang står vi høyere med bedre løp i lengderetning. Da Petter like godt legger ballen i vinkelen fra 35 meter noen få minutter ut i omgangen må MS også gamble litt fremover. De neste 10 min blir vi presset litt lavere igjen, men det gav oss også større rom å løpe i fremover og vi er nærme gjennombrudd flere ganger før Wold får kranglet inn 2-0 litt over midtveis i omgangen. Resten av omgangen har vi full kontroll mot en svært sliten motstander, og 3-0 var et resultat av at summen alle kontringene på slutten til slutt måtte gi mål.

En liten bane med stor friksjon i gresset gav mye dueller og litt dårlig balltempo. I 2. omgang får vi strukket ut motstanderen mye takket være det 1. målet, som viser at 1. målet er viktig også på vårt nivå. Vi beholder den god flyten og ser nå solide ut defensivt. Egil var også ruvende i mål.

MS spilte også kamp på fredag mot 3. div laget Romsås og det gir nok mye av forklaringen på hvorfor de ble svært slitne utover i 2. omgang. Til serien må vi nok regne med en god del høyere tempo og et lag som kommer til å stå hele kampen.