Storseier for rekruttene i 5. div torsdag kveld med 8-1 borte mot Skeid 2

Postet av Fagerborg Ballklub den 25. Apr 2014

Rekruttene klarte det A-laget ikke gjorde i serieåpningen. Score mål! Til slutt stoppet kuleramma på 8-1 etter total overkjøring. Vi stilte et sterkt lag med godt motiverte spillere som etter hvert fikk ballen til å gå i høyt tempo, få touch og gode frispillinger både i brede og lengderetning. Det kunne lett ha blitt 2 siffret i målprotokollen.

Fagerborgs lag: Sindre- Martin, Andreas M, Lars K, Erik- Christer, Andres, Preben- Tor, Vegard, Kim G.  2. omgang: Særsland, Severin, Marcus.

Vi stilte et meget godt lag der alle har kvaliteter til å gjøre en god jobb på 1. laget. Godt motiverte og selv om laget ikke var samspilt ble dette rått parti etter hvert. Christer lagde mål etter 10 og 15 min, og sjansene kom raskt mot et lag som var helt uforberedt på tempoet. Vegard 2 og Tor fulgte opp før pause, samtidig som vi lett kunne ha hatt både 2 og 3 mål på store sjanser. Litt nølende spill de første 15, men etter som dette gikk veien var det stor vilje til å slippe ball tidlig på aggressive løp i rom. Ballsikre folk på midten og stort tempo fremme gav klasseforskjell.

Noen nye folk til 2. omgang som også ville vise seg frem, gav en ny omgang med mye sjanser, hurtig spill og høy kvalitet i løpene. "Godt nok" generasjonen (generasjonen som kommer for sent på skolen/trening (dersom de kommer!), og som logger seg på facebook og youtube når et arbeid ser "godt nok" ut)), overrasket med tysk disiplin i 2. omgang også og tok overgangene, gjenvinningene og de kjedelige sikringsjobbene på fullt alvor selv om kampen for lengst var kjørt. En del tilfeldigheter og spillere som gikk i veien for hverandre gav bare 3 mål til i 2. omgang, men mange gode angrep ble det.

Når en kritisk masse med spillere gir alt og slipper ballen tidlig blir det bra. Nøkternt sett vil nok dette motstanderlaget slite med å holde seg i divisjonen, men vi hjalp godt til med å gjøre dem dårlige.